slideheader_ppw_2019.jpgslideheader_Rogelli.jpgSlider_GSM_4388_MolenArkel2_150h.jpgSliderHeader_AALease_2020.jpgslideheader_BUKO.pngSlider_GSM_4189_voordestart150h.jpgslideheader_SaniDump.jpgBaleco2014_crop.jpgVael-Ouwe_2014_10.jpgslideheader_TimeService.pngslider_GSM_4516_natuur150h.jpgDeMol_JanJongman_01.jpgIMG05065_nwSite.jpgslideheader_Optisport.pngslideheader_Quadrant.pngIMG04969_nwSite.jpgVolgauto_nw_ZwijZwij_150h.jpgDeMol_ZwijdrechtseBrug_01.jpgslideheader_DeJel.pngslideheader_MagnaCura.jpgslideheader_Plieger.jpgIMG05049_nwSite.jpgSlider_GSM_4476_onderweg150h.jpgslideheader_MedPlus.jpgSlider_GSM_4299_2_achterkonten150h.jpgJoop_Schuringa_Classic_2014_35.jpgGroepsfoto_GSM_4625_slider150h.jpgOverdrachtVolgwagen_1902201_slider.jpg
LogoDTCdeMol klein
 
Alleen fietsen

Eerstvolgende Activiteiten

zw zw2018kikaJannes Schreuder heeft van dit mooie evenement 40 foto's gemaakt.
Er is ook door Sandra Ruhe een uitgebreide fotoreportage gemaakt.
Deze worden op de website gepubliceerd zodra ik ze in mijn bezit heb.
Jullie kunnen het vinden onder:
Foto's  <Fotoboek de Mol> <Kalenderjaar 2018> <Openritten> <Zwijndrecht v.v.> 

Of klik < Hier >

Jannes, namens alle deelnemers hartelijk bedankt.

Jaap Nispeling heeft tijdens deze tocht naar Beesd een aantal foto's en een paar filmpjes gemaakt. 
Jullie kunnen het vinden onder: 
Foto’s <Fotoboek de Mol> <Kalenderjaar 2018> <Clubritten> <P+W Molrit>

Of klik < Hier >

Jaap, namens DTC de Mol bedankt.

McDonalds 2018Jannes Schreuder heeft tijdens deze tocht een fotoreportage gemaakt.
Alle foto's waren in eerste instantie niet toegestuurd.
De reportage is nu compleet.

Jullie kunnen het vinden onder: 
Foto’s <Fotoboek de Mol> <Kalenderjaar 2018> <Clubritten > <McDonald's molrit> 

Of klik < Hier >

Jannes, namens DTC de Mol bedankt.

Het is uiterst vervelend om 112 te moeten bellen omdat je fietsmaatje (of jijzelf) dringende hulp nodig heeft.
Nog veel vervelender is het als je niet precies aan kunt geven waar jij of je fietsmaatje zich bevindt...
De 112 centralist wordt daarop een beetje ongedurig en jij probeert uit allemacht een straatnaambordje te ontdekken.

Gelukkig is er voor Android- en ook iPhone bezitters een app ontwikkeld die je kunt downloaden (voor niks!), die aan de alarmcentrale je locatie doorgeeft op het moment dat je deze belt.

Gewoon even zoeken naar 112 App en installeren. Je kan niet weten of je het ooit nodig zal hebben.
DOEN !

 

update 12 maart 2019.
Tekst NOS.

Wie het alarmnummer 112 belt met zijn smartphone, geeft voortaan ook meteen zijn of haar locatie door. De centralist van politie, brandweer en ambulance kan tijdens het gesprek al zien waar de beller is. Die informatie moet ertoe leiden dat agenten of hulpverleners sneller ter plekke zijn.

Sinds deze maart 2019 is 112 uitgerust met de technologie Advanced Mobile Location (AML). Die werkt op telefoons met het besturingssysteem Android. AML wordt per provider ingevoerd. Later dit jaar herkent het systeem ook de locatie van iPhones.

Volgens de politie is snelle, accurate en betrouwbare locatiebepaling van groot belang om burgers in nood sneller en efficiënter te helpen en de hulpdiensten beter te faciliteren.

Zoekgebied te groot

Het systeem AML gebruikt wifi, gps en andere sensoren om de locatie te berekenen. Tot nu toe werd die bepaald aan de hand van de dichtstbijzijnde zendmast, als iemand niet in staat was zelf de plaats door te geven. Het zoekgebied is dan nog enkele vierkante kilometers groot.

De politie noemt AML een belangrijke aanwinst. Jan van Loosbroek, hoofd Landelijke Meldkamer Samenwerking: "De vraag 'waar bent u?' is in een situatie waarin de beller onder druk staat, een lastige vraag. Soms weten mensen in nood het even niet meer of is de precieze locatie niet gemakkelijk te beschrijven. Bijvoorbeeld in een uitgestrekt bos of duingebied."

De centralist vraagt de beller zelf ook nog naar de locatie, om er zeker van te zijn dat de hulp naar de juiste plaats wordt gestuurd.

Niet op zee

AML werkt alleen tijdens het telefoongesprek met 112, benadrukt de politie. Na het gesprek schakelt de techniek zichzelf uit. Ook als iemand de locatievoorzieningen van de telefoon uit heeft staan, kan de alarmcentrale zien waar de beller is.

Voor het systeem is het wel noodzakelijk dat de telefoon bereik heeft. Op zee werkt AML mogelijk niet overal.

Kritiek op uitblijven

Vorig jaar bekritiseerde het Europese netwerk van alarmcentrales (EENA) Nederland nog omdat er geen concrete plannen waren om de exacte locatie van een 112-beller te achterhalen. Omliggende landen maakten al wel gebruik van de techniek, die goedkoop en makkelijk werd genoemd.

De Inspectie Veiligheid en Justitie wees in 2013 al op de noodzaak van een nauwkeurige plaatsbepaling in meldkamers, omdat de techniek mogelijk meer levens kan redden.

Een plaatselijk hobby fotograaf Herman Visser heeft bij de start van de Flierefluiterstocht een paar groepsfoto's gemaakt.
Jullie kunnen het vinden onder:
< Foto's > < Fotoboek de Mol > < Kalenderjaar 2018 > < Clubritten > < Flierefluiterstocht >
Of klik < Hier >

Ton Verdoren heeft tijdens de opleidingscursus wegkapitein een aantal foto's gemaakt met zijn smartphone.
Ton namens de deelnemers bedankt.
 Jullie kunnen het vinden onder:
< Foto's > < Fotoboek de Mol > < Kalenderjaar 2018 > < Club activiteiten > < Cursus wegkapitein >
Of klik < Hier >

In het weekend van 21 en 22 juli gaan wij naar Arnhem.
De overnachtingsbestemming zal het Stayokay in Arnhem zijn.
16 personen hebben zich opgegeven en de reservering daarvoor is gemaakt.
Er is nog een optie open voor nog 4 personen.
Dus als je achteraf spijt heb en/of mee wil kan jij je hiervoor nog opgeven.

Voor details zie nieuwsbrief klik < Hier
Voor alsnog aanmelden klik < Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. >

waardentocht2018Richard van Hoek en Jannes Schreuder hebben tijdens deze tocht een 100 tal foto's gemaakt.
Het is in twee delen verdeeld, deel 2 van Richard en deel 1 van Jannes.


Jullie kunnen het vinden onder:
Foto’s <Fotoboek de Mol> <Kalenderjaar 2018> <Open ritten > <Waardentocht>
Of klik < Hier >

Richard en Jannes, namens DTC de Mol bedankt.

Beste Mollers,
de zomertijd is ingegaan  en dat betekend dat wij op de dinsdag en donderdag in de avond weer kunnen trainen, hieronder de uitleg met de starttijden.
Dinsdagavondgroep. Deze groep start wanneer de zomertijd ingaat en rijdt tot medio september. Het vertrek is vanaf het parkeerterrein van Reaplus, Berkenhof 100 te Dordrecht. De eerste groep vertrekt om 18.30 uur. De gemiddelde snelheid ligt rond de 32 km per uur. De kruissnelheid ligt dus beduidend hoger, tussen de 35 en 40 km per uur. De tweede groep vertrekt om 18.45 uur. De gemiddelde snelheid van deze groep ligt rond de 30 km per uur, de kruissnelheid rond de 35 km per uur. Voor beide groepen variëren de afstanden van 50 tot 85 km. Van deelnemers wordt verwacht dat ze fietservaring hebben en een goede conditie.
Donderdagavondgroep. Deze groep start wanneer de zomertijd ingaat en rijdt tot medio september. Het vertrek is vanaf het parkeerterrein van McDonalds, Kerkeplaat 2 te Dordrecht. De groep rijdt in twee pelotons en vertrekt om 19.00 uur. De gemiddelde snelheid van de eerste groep ligt rond de 27 km per uur. De kruissnelheid ligt dus hoger, tussen de 30 en 35 km per uur. De tweede groep rijdt met een gemiddelde snelheid van rond de 25 km per uur, de kruissnelheid is rond de 28 km per uur. Voor beide groepen variëren de afstanden van 50 tot 85 km. Van deelnemers wordt verwacht dat ze fietservaring hebben en een redelijke conditie.

Het heeft helaas niet zo kunnen zijn.

De minister-president heeft op 14 december strengere corona-maatregelen afgekondigd met als gevolg een bijna complete lockdown. Dit leidt er toe dat het ingaande 15 december niet is toegstaan om met meer dan twee ploeggenoten op (fiets/mountainbike)pad te gaan.

Wij als Mollers hebben de afgelopen periode ons best gedaan om die vervelende regels na te leven.

We verwachten dat deze ook de komende tijd (al is het knarsetandend) worden nagevolgd.
Behalve voor de goede naam van de club doe je dat ook voor jezelf en je directe omgeving.

 

Houd 1,5 meter afstand tot elkaar en anderen

 

Ook voor mountainbikers geldt: fiets met maximaal 2 personen en respecteer de 1,5 meter afstand tot elkaar en anderen. Geef elkaar de ruimte, zeker op de singletracks. Wil je iemand inhalen? Ga niet in het wiel rijden, maar wees geduldig tot je voldoende ruimte hebt en bedank vriendelijk. Rijdt iemand achter je die jou wil inhalen? Laat je niet opjagen, maar geef de ander de ruimte zodra dit kan. Ga aan de kant zodra het breder wordt.